8Elo/12Off

Lyhyet, viikko 32

Käsittelyssä tällä kertaa Pitsiturnauksen jälkipuinti. Lisäksi vähän pelipaitoja, sponsorointia ja bussipysäkkejä.

Pelicansille irtosi Pitsiturnauksesta tällä kertaa niin sanotusti sopiva tulos, josta kukaan ei tee hätiköityjä johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. Kuten ei tämän tyyppisestä höntsäturneesta pidäkään. Erittäin mielenkiintoinen tapahtuma se on, kun kesän jälkeen pelaajat päästetään ensimmäistä kertaa laitumelle pelitilanteessa, yhteensä kuusi joukkuetta esittäytyy ja uudet pelaajahankinnat tekevät debyyttinsä.

Pieni perstuntuma jäi siitä, että turnauksen tarpeellisuutta kyseenalaistettiin julkisuudessa nyt enemmän kuin koskaan aiemmin. Neljän päivän luistelutuntuma pitkän kesän jälkeen, uudet varusteet, kuntotesteistä tukkoinen kroppa ja kesäpäivän pehmentämä jää ovat kieltämättä painavia perusteita. Tällä kertaa uhrina oli alaraajansa loukannut Lukko-puolustaja Matt Generous.

Vaan eikös SM-liigassa ole jo kaikki muukin viihdebisnesvetoista, joten kyllä siihen yksi Pitsiturnaus mahtuu. Samalla se lienee liigakiekon viimeinen saareke, jossa kilpaurheilu ei ole viritetty aivan tappiinsa.

- - -

KalPa ja Lukko etunenässä ovat aloittaneet alkavan kauden tilkkutäkkien esittelyn. KalPa jopa uutisoi hövelisti, että paidasta tulee NHL-tyylinen isommalla logolla ja ommelluilla nimillä/numeroilla. Ei se kyllä ihan vielä riitä. Positiivista sentään on KalPan komean logon isompi koko, kuten myös Lukon palauttama lukko-logo. Tämä on trendi, jonka sopisi yleistyvän.

Mitään NHL:ään viittaavaa näistä ei saada, ennen kuin varsinkin KalPan paidasta on poistettu vähintään puolet mainoksista. Tämä suoritus nimittäin kilpailee jo Kärppien pahimpien rättien kanssa. Pienten mainosten ostaneille sponsoreille lohdutuksena toimii se, että oheisessa uutiskuvassa näkyvyyttä tulee enemmän kuin koko kauden aikana otteluissa yleisön silmissä.

Nähtiinpä Pitsiturnauksessa myös Pelicansin uusi harjoituspelipaita. Olisi tietysti voinut toivoa, että sen kerran kun pelipaita päästään toteuttamaan ilman mainoksia, olisi pelikaanilogo isolla rinnassa, mutta ihan kiva harjoituspaita tuokin. Värisävy tosin tuntuu olevan vähän pielessä.

- - -

HIFK puolestaan otti pääkaupungin bussipysäkit haltuun tällaisilla mainoksilla ja humoristinen viesti levisi samalla valtakunnan medioihin asti. Hyvää markkinointia.

 

 

 

 

 

Filed under: Liiga, Media, Pelicans Comments Off
Comments (0) Trackbacks (0)

Sorry, the comment form is closed at this time.

Trackbacks are disabled.